Materias
(10)
Refinar búsqueda
texto impreso
texto impreso
NATIONAL RESEARCH COUNCIL, Autor ; PHILIP BELL, Editor científico ; BRUCE LEWENSTEIN, Editor científico ; ANDREW W. SHOUSE, Editor científico ; MICHAEL A. FEDER, Editor científico | Washington [ESTADOS UNIDOS] : National Academic Press | 2009Informal science is a burgeoning field that operates across a broad range of venues and envisages learning outcomes for individuals, schools, families, and society. The evidence base that describes informal science, its promise, and effects is i[...]texto impreso
Este libro es una deliciosa colección de golosinas para la mente: problemas, enigmas, reflexiones y curiosidades que muestran la matemática en acción. La seducción de este recorrido no se encuentra en las soluciones, sino en el momento en el que[...]texto impreso
En este libro la matemática demuestra que todavía está ahí, para hacernos jugar, resolver, estimar, sorprender y sobre todo, aprender a pensar.texto impreso
Matemática....¿estás ahí? Tal vez esté oculta en un problema, pero lo que es seguro es que sí, la matemática está a la vuelta de la esquina, en nuestra vida cotidiana y esperando a que la descubramos. He aqui una inmejorable guía para lanzarnos [...]texto impreso
Article : texto impreso
Las propiedades de los tableros de partículas son afectadas , entre otros factores, por el perfil vertical de densidades. Para predecir o modelar las propiedades del tablero, es necesario determinar el prfil de densidad. Un modelo de simulación[...]texto impreso
NATIONAL RESEARCH COUNCIL, Autor ; STEVE OLSON, Autor ; JAY LABOV, Autor | Washington [ESTADOS UNIDOS] : National Academic Press | 2014Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) permeate the modern world. The jobs people do, the foods they eat, the vehicles in which they travel, the information they receive, the medicines they take, and many other facets of modern[...]texto impreso
NATIONAL RESEARCH COUNCIL, Autor ; MARILYN FENICHEL, Autor ; HEIDI A. SCHWEINGRUBER | Washington [ESTADOS UNIDOS] : National Academic Press | 2010Practitioners in informal science settings--museums, after-school programs, science and technology centers, media enterprises, libraries, aquariums, zoos, and botanical gardens--are interested in finding out what learning looks like, how to meas[...]texto impreso
This book looks at the purpose and pedagogy of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) teaching and explores the ways in which STEM subjects can interact in the curriculum to enhance student understanding, achievement and motivat[...]